Voor de Nederlandse spelers die Bullshark Games nu voor het eerst ontdekken, hoe zou jij de stijl en de aanpak van de studio bij het maken van slot omschrijven?
Bij Bullshark Games focussen we ons op het maken van spellen die wij zouden willen spelen: leuk, gedurfd en met veel zorg gemaakt. In onze stijl combineren we sterke visuals met spelmechanismen die gemakkelijk te begrijpen zijn, maar die meer diepte bieden als je langer speelt. We proberen altijd om het een beetje anders te doen, of het nou gaat om het toevoegen van progressieve features, een spannend design of een nieuwe draai geven aan bekende mechanismen.
Wat zijn volgens jou de meest succesvolle Bullshark Games videoslots en wat maakt juist deze spellen zo leuk om te spelen?
Age of Seth is tot nu toe absoluut onze meest succesvolle release. Het spel combineert opvallende graphics met een aantrekkelijke mix van volatiliteit, simpele voortgang en een groot winstpotentieel. Het biedt de perfecte balans tussen entertainment en spanning. Dat is iets waar we bij elke release naar streven. Andere populaire spellen, zoals Valhalla: Wild Winter, vallen op door hun vermogen om tijdens het spelen momentum op te bouwen en spelers op die manier langere tijd te blijven boeien.
Nederlandse spelers genieten het meest van duidelijke, snelle spellen met veel actie, zonder dat het complex wordt....Dat sluit mooi aan bij de manier waarop wij de meeste van onze spellen ontwikkelen.
Andre Villandberg - CEO Bullshark Games
Bullshark Games heeft net een gloednieuwe slot uitgebracht met de titel Gem Ghosts. Wat kun je ons over dit spel vertellen?
Gem Ghosts is voor ons een super leuke release. Het is een cluster pays spel waarbij je tijdens respins wilds verzamelt. Dit geeft je de kans om hoge bedragen te winnen. Tijdens de bonusronde bouw je met elke draai het bord verder op. Daardoor voelt het alsof er elk moment iets groots kan gebeuren. Het spel heeft een speelse visuele stijl, het spelverloop bouwt snel op en de hele slot zit vol met energie waar je als speler voor terug blijft komen.
Jullie zijn duidelijk niet bang om nieuwe dingen te proberen en om te variëren met thema’s, features en mechanismen. Elke slot is net een beetje anders. Waarom hebben jullie voor deze aanpak gekozen?
Omdat steeds hetzelfde maar saai is. Er zijn al genoeg re-skins en hergebruikte ideeën. Wij willen juist iets anders. Voor ons is elk spel een kans om iets nieuws te proberen, of het nou om het mechanisme, het thema of de volledige ervaring gaat. Ook houdt dit ons team creatief gemotiveerd. Spelers zien het als iets fris aanvoelt en als het met zorg gemaakt is. Dat is een belangrijke reden waarom mensen zich verbonden voelen met onze spellen.
Vooruitkijkend naar jullie komende releases, wat kun je ons vertellen over Paper Bike. Waarom denk je dat ook dit weer een succes zal worden?
Paper Biker is een slot met een leuke, nostalgische twist. In dit spel worden multipliers rondgebracht zoals vroeger de ochtendkrant door de buurt werd verspreid. Als een wild of hoog uitbetalend symbool geraakt wordt, zullen er extra premium symbolen verschijnen. Dat zorgt voor extra spanning.

We hebben dit spel zo ontworpen dat spelers de jacht op progressief oplopende vermenigvuldigers kunnen ervaren. Daarbij hopen ze natuurlijk de vermenigvuldigers steeds hoger te laten oplopen en grote winsten op de hoogste boosts te laten vallen. We denken dat de combinatie van een eigenzinnig thema, visueel plezier en een groot winstpotentieel van Paper Biker een succes zal maken.
Top-casino: Paper biker wordt in de legale Nederlands casino's verwacht op 23 september, maar je kan hier nu al de demo versie van Paper Biker spelen.
Merk je bepaalde voorkeuren bij spelers uit verschillende landen? Zo ja, welk type spelverloop vinden de Nederlandse spelers het leukst?
Ja, zeker. Elke markt heeft z’n eigen smaak. Nederlandse spelers genieten het meest van duidelijke, snelle spellen met veel actie, zonder dat het complex wordt. Daarbij zien we een voorkeur voor spellen met een gemiddelde tot hoge volatiliteit, waardoor je een goede balans krijgt tussen kleinere winsten en de kans op iets groots. Dat sluit mooi aan bij de manier waarop wij de meeste van onze spellen ontwikkelen.
Bedankt voor je tijd, Andre. Is er nog iets wat je toe zou willen voegen?
Bedankt voor de uitnodiging! We zijn nog maar net begonnen en er komt de komende maanden nog veel meer aan. We komen met nog een aantal gedurfde mechanismen, meer experimentele formats en een paar verrassingen waarvan wij denken dat de spelers het geweldig zullen vinden. Als je onze spellen tot nu toe leuk vindt, blijf ons dan volgen, want het beste moet nog komen!
For those in the Netherlands who might be discovering Bullshark Games for the first time, how would you describe the studio’s style and approach to slot creation?
At Bullshark Games, we focus on creating games that we would want to play—fun, bold, and built with a lot of care. Our style blends strong visuals with mechanics that are easy to get into but offer depth the more you play. We’re always trying to do something a little different, whether that’s with progression features, suspense-driven design, or putting a new twist on familiar mechanics.
What would you say Bullshark Games’ most successful slots are, and what is it about these titles that make them so much fun to play?
Age of Seth has definitely been one of our most successful releases to date. It combines striking visuals with a compelling mix of volatility, simple progression, and great win potential. It also hits that sweet spot between entertainment and excitement, which is something we aim for in every release. Other strong performers like Valhalla: Wild Winter have stood out because of their ability to build momentum during play and keep players engaged throughout.
Bullshark has a brand-new slot, Gem Ghosts, coming out in just a few days. What can you tell us about this game?
Gem Ghosts is a super fun release for us—it’s a cluster pays game where, during respins, you collect wilds to unlock the potential for massive wins. During the bonus round you’re essentially building up the board with every spin, and there’s always a sense that something big could be just around the corner. The art style is playful, the gameplay ramps up quickly, and it’s packed with the kind of energy that keeps players coming back for more.
You’re clearly not afraid to try new things and mix it up when it comes to themes, features and mechanics in your games, every slot is a little different from the next. Why did you opt to take this approach to game development?
Because sameness is boring. There are already plenty of reskins and recycled ideas out there—we wanted to go the other way. For us, every game is a chance to try something new, whether that’s a mechanic, theme, or overall experience. It also keeps our team motivated creatively. Players notice when something feels fresh and made with care, and that’s a big part of why people connect with our games.
Looking ahead at another of your upcoming releases, what can you tell us about Paper Biker, and why do you think it’ll be another success?
Paper Biker brings a fun, nostalgic twist to slot play — multipliers are delivered just like the morning papers used to be, tossed around the neighbourhood. When a Wild or the top-paying symbol gets hit, extra premium symbols join the action for added excitement. We designed it so players can enjoy the rush of chasing multipliers that grow progressively, stacking higher and higher, and hoping to land those huge connections on top of the biggest boosts. That mix of quirky theme, visual fun, and high potential is what we think will make Paper Biker a hit.
Do you notice certain preferences from different players in each country? If so, what kind of slot gameplay do Dutch players enjoy the most?
Yes, absolutely. Each market has its own flavor. Dutch players in particular seem to appreciate games that are clear, fast-paced, and offer plenty of action without being overly complex. We’ve also noticed a strong appetite for medium-to-high volatility games that give a good balance between smaller wins and the potential for something big. That’s very much aligned with how we design most of our titles.
Dutch players also seem to appreciate games that feel dynamic and interactive, where each spin can bring an unexpected surprise. It’s about finding that balance between entertainment, challenge, and the thrill of high-value moments.
Thanks for taking the time to talk to us Andre, is there anything else you’d like to add?
Thanks for having me! Just that we’re just getting started—there’s a lot more to come in the months ahead. We’ve got some bold new mechanics on the way, more experimental formats, and a few surprises that we think players will love. So if you’ve enjoyed Bullshark games so far, stick around—the best is yet to come.