Klacht indienen Online Casino: tot wie moet je je richten?

Tijdens het online gokken kan het voorkomen dat er problemen met een online casino optreden. Deze problemen kunnen zelfs leiden tot de nood om een klacht in te dienen.

Deze situaties zijn voor online gokkers vaak erg frustrerend. Het online casino heeft vaak toch een soort van machtspositie (beschikking over bankroll van de speler)… Krijg je te maken met een situatie bij een online casino, waar je als speler absoluut niet tevreden over bent? Dan is het prettig om te weten wat de mogelijkheden zijn. Bij Top-Casino informeren we je in deze blog daarom over een aantal opties bij klachten over een online casino. Waar moet je op letten? Bij wie kan je terecht? En: hoe voorkom je probleemsituaties (zoveel mogelijk)?

Casino klachten voorkomend op verschillende gebieden…

Je bent online aan het gokken, en je wordt geconfronteerd met bepaalde dingen waar je niet tevreden over bent. Problemen met online casino’s komen voor op verschillende gebieden. Hieronder een aantal voorbeelden:

  • De software van een online gokspel werkt ineens niet goed, waardoor je geld verliest of niet verder kan in een gewonnen bonusspel.
  • Een online casino weigert uit te betalen wegens ‘schending van Terms & Conditions’. Denk hierbij aan de reden dat je teveel accounts zou hebben.
  • Een online casino doet erg lang over het accepteren van een uitbetalingsverzoek.
  • De bonusvoorwaarden van een online casino komen je als uiterst onredelijk voor.
  • Het verantwoord gokken beleid van een casino is problematisch voor jou: ze hanteren geen self exclusion bijvoorbeeld.

De bovenstaande lijst is niet uitputtend: klachten over een online casino kunnen voorkomen in allerlei soorten en maten!

Problemen met een online casino oplossen: een aantal tips!

Je wilt een klacht indienen over de handelswijze van een online casino. Hierbij is het belangrijk om te weten waar je precies moet beginnen. Hieronder geven we je wat tips met betrekking tot het uiten van je ‘online casino klacht’.

Start de klacht bij het online casino zelf

In eerste instantie is het handig om de klacht bij het online casino zelf neer te leggen. Dit lijkt wat vreemd gezien de situatie zich juist voordoet bij dit casino. Toch is het vaak zo, wanneer je een heldere klacht uit, dat het casino hier serieuzer naar kijkt. Hieronder tips met betrekking tot het indienen van een klacht bij een online casino:

  • Dien de klacht niet in via de online chatservice (waarschijnlijk heb je hier al gebruik van gemaakt). Hoewel de online chatservices vaak erg handig zijn, bieden ze niet de beste uitkomst bij het indienen van een klacht.
  • Wat wel kan via de chatservice: vraag het exacte e-mailadres op waar klachten naartoe kunnen worden gemaild bij het online casino. Soms is het juiste e-mailadres voor klachten niet (goed) te vinden; en kan het online casino aangeven de klacht niet goed te hebben ontvangen. Hierdoor duurt de procedure weer langer.
  • Sla alle communicatie met het online casino op: bewaar e-mails, maak screenshots van de chats.
  • Zorg dat jouw klacht perfect verwoord is. Zorg voor een gestructureerd document, dat aan de eisen van het betreffende casino voldoet.
  • Zorg dat alle benodigde informatie is benoemd in de klacht: gebruikersnaam, e-mailadres, indien van toepassing het spel dat je speelde, datum van het voorval, het apparaat waar je op speelde, de browser waar je op speelde en meer. Alles wat relevant is in het kader van de klacht!
  • Vraag altijd om ontvangstbevestiging.

Ga ervan uit dat het wel even kan duren voordat je klacht inhoudelijk behandeld wordt door het casino. Wacht daarom in ieder geval 5 tot 7 dagen, voordat je weer contact zoekt. Het is verstandig om zo redelijk mogelijk te blijven in je communicatie!

Overigens goed om te weten: betreft jouw klacht een softwareprobleem bij een van de gokspellen? Het online casino is in deze gevallen verantwoordelijk voor het oplossen hiervan. Je hoeft je dus niet tot de software aanbieder te wenden.

Online casino klacht niet op te lossen bij het casino zelf?

Geeft het online casino geen passende oplossing voor de klacht die je geuit hebt? Ben je van mening dat het voorval ernstig en onredelijk is? Dien dan een klacht in bij de kansspelautoriteit, die een licentie/vergunning heeft verleend aan het betreffende casino. Een aantal voorbeelden van autoriteiten:

Indien jouw klacht ernstig genoeg is, kun je erop rekenen dat de betreffende autoriteit actie onderneemt. Dit kan echter wel een langdurige procedure zijn.

Het online kenbaar maken van jouw online casino klacht

Klachten die openbaar worden gemaakt zijn erg vervelend voor de betreffende online casino’s. Slechte ratings en openbare klachten geven het casino de slechte naam: dit willen ze te allen tijde voorkomen. Er zijn online verschillende websites te vinden waarom het openbaar uiten van een klacht mogelijk is, en waarbij de betreffende partij als mediator zal optreden. Een voorbeeld hiervan is de Online Casino Klachtenprocedure van AskGamblers.

Belangrijk: zorg dat je altijd op de hoogte bent van online casino voorwaarden!

Het liefst wil je natuurlijk situaties ontwijken, waarin het uiten van een klacht nodig is. Wees daarom altijd op je hoede als je online gaat gokken. Houd er rekening mee dat niet alle online casino’s eerlijk en transparant handelen. Zorg dat je, voordat je gaat gokken, informatie over online casino’s verwerft. Hoe staat het online casino bekend? Krijgt het casino een goed cijfer met betrekking tot klantenservice? Daarnaast is het zaak altijd de voorwaarden van een casino in acht te nemen. Lees de Terms & Conditions even door voordat je geld stort bijvoorbeeld. En zeker bij het storten van grote bedragen of het accepteren van bonusgelden: lees de T&C en de bonusvoorwaarden van tevoren door!

Online casino informatie van Top-Casino

Bij Top-Casino vinden het belangrijk om je zo volledig mogelijk te informeren over alle aspecten van online gokken. We informeren je over de leukste gokkasten, gratis spins; maar bespreken ook zeker serieuzere onderwerpen (online casino klachten bijvoorbeeld). Op de hoogte blijven van Top-Casino informatie? Bekijk dan regelmatig onze Nieuws en Blog pagina! En hoewel wij altijd in staan voor het geven van goede informatie; treden wij zelf niet op als ‘mediator’ met betrekking tot casino klachten. Dit betekent dat wij je altijd adviseren de klacht op te lossen zoals we in dit artikel hebben aangegeven! Uiteraard kun je ons mailen voor vragen, maar wij staan niet in voor het leveren van de oplossing. Zie ook onze Disclaimer voor meer informatie!