transparant img

Hartelijk welkom!

Wat is jouw leeftijd?

Wij zijn wettelijk verplicht dit te vragen. Je antwoordt anoniem.
Bedankt voor jouw eerlijkheid!

Je verklaart dat je naar waarheid hebt geantwoord en dat je begrijpt dat deze website alleen bedoeld is voor personen van 24 jaar en ouder die zich bewust zijn van de risico's van kansspelen en op dit moment niet zijn uitgesloten van het spelen van kansspelen.

Door antwoord te geven, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Lees er meer over in onze privacyverklaring.

Problemen met casino's zijn voor online gokkers vaak erg frustrerend. Het casino heeft vaak toch een soort van machtspositie (beschikking over bankroll van de speler)… Krijg je te maken met een situatie bij een online casino, waar je als speler absoluut niet tevreden over bent? Dan is het prettig om te weten wat de mogelijkheden zijn. Bij Top-Casino informeren we je in dit artikel daarom over een aantal opties bij klachten over een online casino. Waar moet je op letten? Bij wie kan je terecht? En: hoe voorkom je probleemsituaties (zoveel mogelijk)?

Wil jij jouw klacht delen met de lezers van top-casino.nl? Onderaan de reviews van elk online casino kun jij jouw opmerking of klacht plaatsen. Bekijk hier de casino reviews.

Inhoud:


Casino klachten voorkomend op verschillende gebieden…

Je bent online aan het gokken, en je wordt geconfronteerd met bepaalde dingen waar je niet tevreden over bent. Problemen met online casino’s komen voor op verschillende gebieden. Hieronder een aantal voorbeelden:

  • De software van een online gokspel werkt ineens niet goed, waardoor je geld verliest of niet verder kan in een gewonnen bonusspel.
  • Een online casino weigert uit te betalen wegens ‘schending van Terms & Conditions’. Denk hierbij aan de reden dat je teveel accounts zou hebben.
  • Een online casino doet erg lang over het accepteren of uitvoeren van een uitbetalingsverzoek.
  • De bonusvoorwaarden van een online casino komen je als uiterst onredelijk voor.
  • Het verantwoord gokken beleid van een casino is problematisch voor jou: ze hanteren geen self exclusion bijvoorbeeld.

De bovenstaande lijst is niet uitputtend: klachten over een online casino kunnen voorkomen in allerlei soorten en maten!

De Kansspelautoriteit kan uw probleem niet oplossen en zij kunnen niet persoonlijk bemiddelen.

Waar moet ik mijn casino klacht dan wél indienen?

Je wilt een klacht melden over de handelswijze van een online casino. Hierbij is het belangrijk om te weten waar je precies moet beginnen. Hieronder geven we je wat tips met betrekking tot het uiten van je ‘online casino klacht’.

1. Start de klacht bij het online casino zelf

In eerste instantie is het handig om de klacht bij het online casino zelf neer te leggen. Dit lijkt wat vreemd gezien de situatie zich juist voordoet bij dit casino. Toch is het vaak zo, wanneer je een heldere klacht uit, dat het casino hier serieuzer naar kijkt. Hieronder tips met betrekking tot het indienen van een klacht bij een online casino:

  • Dien de klacht niet in via de online chatservice (waarschijnlijk heb je hier al gebruik van gemaakt). Hoewel de online chatservices vaak erg handig zijn, bieden ze niet de beste uitkomst bij het indienen van een klacht.
  • Wat wel kan via de chatservice: vraag het exacte e-mailadres op waar klachten naartoe kunnen worden gemaild bij het online casino. Soms is het juiste e-mailadres voor klachten niet (goed) te vinden; en kan het online casino aangeven de klacht niet goed te hebben ontvangen. Hierdoor duurt de procedure weer langer.
  • Sla alle communicatie met het online casino op: bewaar e-mails, maak screenshots van de chats.
  • Zorg dat jouw klacht perfect verwoord is. Zorg voor een gestructureerd document, dat aan de eisen van het betreffende casino voldoet.
  • Zorg dat alle benodigde informatie is benoemd in de klacht: gebruikersnaam, e-mailadres, indien van toepassing het spel dat je speelde, datum van het voorval, het apparaat waar je op speelde, de browser waar je op speelde en meer. Alles wat relevant is in het kader van de klacht!
  • Vraag altijd om ontvangstbevestiging.

Ga ervan uit dat het wel even kan duren voordat je klacht inhoudelijk behandeld wordt door het casino. Wacht daarom in ieder geval 5 tot 7 dagen, voordat je weer contact zoekt. Het is verstandig om zo redelijk mogelijk te blijven in je communicatie! Het is begrijpelijk dat je gefrustreerd kunt zijn, maar voor een oplossing van het probleem is het toch verstandig om te proberen jouw emoties niet de overhand te laten nemen.

Overigens goed om te weten: betreft jouw klacht een softwareprobleem bij een van de gokspellen? Het online casino is in deze gevallen verantwoordelijk voor het oplossen hiervan. Je hoeft je dus niet tot de software aanbieder te wenden.

2. Meld de klacht bij de kansspelautoriteit

Geeft het online casino geen passende oplossing voor de klacht die je geuit hebt? Ben je van mening dat het voorval ernstig en onredelijk is? Meld dan de klacht bij de kansspelautoriteit, die een licentie/vergunning heeft verleend aan het betreffende casino. Een aantal voorbeelden van autoriteiten:

Helaas doet in Nederland de KSA niets met casino klachten zelf. Zij registreren de meldingen en baseren daar hun onderzoek naar aanbieders op. Met het melden van een klacht, help je dus wel om het probleem aan te pakken! Voor persoonlijke hulp zul je echter wel ergens anders moeten zijn.

3. Het Juridisch Loket

Het juridisch loket heeft juridisch adviseurs en klachtenfunctionarissen die jou persoonlijk kunnen bijstaan. Het Juridisch Loket

4. Fraudehelpdesk

Is er volgens jou daadwerkelijk sprake van oplichting? Dan kan je je het beste richten op de Fraudehelpdesk van de politie .De Fraudehelpdesk

5. Het online kenbaar maken van jouw online casino klacht

Klachten die openbaar worden gemaakt zijn erg vervelend voor de betreffende online casino’s. Slechte ratings en openbare klachten geven het casino de slechte naam: dit willen ze te allen tijde voorkomen. Er zijn online verschillende websites te vinden waarom het openbaar uiten van een klacht mogelijk is, en waarbij de betreffende partij als mediator zal optreden. Voorbeelden zijn:

Probeer bij deze publieke reviews wel om goed onderbouwde kritiek te geven. Een opmerking als: 'Slecht casino, speel hier niet!' geeft weinig informatie aan de lezer van jouw review.

Belangrijk: zorg dat je altijd op de hoogte bent van online casino voorwaarden!

Het liefst wil je natuurlijk situaties vermijden of ontwijken, zodat het uiten van een klacht helemaal niet nodig is. Wees daarom altijd op je hoede als je online gaat gokken. Houd er rekening mee dat niet alle online casino’s eerlijk en transparant handelen. Zorg dat je, voordat je gaat gokken, informatie over online casino’s verwerft. Hoe staat het online casino bekend? Krijgt het casino een goed cijfer met betrekking tot klantenservice? Daarnaast is het zaak altijd de voorwaarden van een casino in acht te nemen. Lees de Terms & Conditions even door voordat je geld stort bijvoorbeeld. En zeker bij het storten van grote bedragen of het accepteren van bonusgelden: lees de T&C en de bonusvoorwaarden van tevoren door!

Online casino informatie van Top-Casino

Bij Top-Casino vinden het belangrijk om je zo volledig mogelijk te informeren over alle aspecten van online gokken. We informeren je over de leukste gokkasten, gratis spins; maar bespreken ook zeker serieuzere onderwerpen (online casino klachten bijvoorbeeld). Op de hoogte blijven van Top-Casino informatie? Bekijk dan regelmatig onze Nieuws en Blog pagina! En hoewel wij altijd in staan voor het geven van goede informatie; treden wij zelf niet op als ‘mediator’ met betrekking tot casino klachten. Dit betekent dat wij je altijd adviseren de klacht op te lossen zoals we in dit artikel hebben aangegeven! Uiteraard kan je ons mailen voor vragen, maar wij staan niet in voor het leveren van de oplossing. Zie ook onze Disclaimer voor meer informatie!

Vragen over Casino Klachten

Uitbetalingen kunnen soms lang duren, zeker als het om grote bedragen gaat. 5-7 werkdagen is niet uitzonderlijk. Neem altijd eerst contact op met het casino om te vragen waarom het geld nog niet is uitbetaald. Kom je er niet uit met het casino, dan kan je hulp van buitenaf inroepen.

Lees het volledige antwoord

Heeft u naar aanleiding van het spelen bij een online casino klachten of heeft u problemen met uw casino-account? Wacht niet te lang en neem altijd eerst contact op met het casino. 

Lees het volledige antwoord

Nee, voor het oplossen van klachten zul je je moeten richten tot de supportafdeling van het desbetreffende online casino of de Kansspelautoriteit.

Lees het volledige antwoord

Heeft u vragen of komt u er niet uit bij het online casinospelletjes spelen? Neem contact op met de klantenservice van uw casino.

Lees het volledige antwoord