Tijdens het online gokken kan het voorkomen dat er problemen met een online casino optreden. Deze problemen kunnen zelfs leiden tot de nood om een klacht in te dienen.
Deze situaties zijn voor online gokkers vaak erg frustrerend. Het online casino heeft vaak toch een soort van machtspositie (beschikking over bankroll van de speler)… Krijg je te maken met een situatie bij een online casino, waar je als speler absoluut niet tevreden over bent? Dan is het prettig om te weten wat de mogelijkheden zijn. Bij Top-Casino informeren we je in deze blog daarom over een aantal opties bij klachten over een online casino. Waar moet je op letten? Bij wie kan je terecht? En: hoe voorkom je probleemsituaties (zoveel mogelijk)?
Je bent online aan het gokken, en je wordt geconfronteerd met bepaalde dingen waar je niet tevreden over bent. Problemen met online casino’s komen voor op verschillende gebieden. Hieronder een aantal voorbeelden:
De bovenstaande lijst is niet uitputtend: klachten over een online casino kunnen voorkomen in allerlei soorten en maten!
Je wilt een klacht indienen over de handelswijze van een online casino. Hierbij is het belangrijk om te weten waar je precies moet beginnen. Hieronder geven we je wat tips met betrekking tot het uiten van je ‘online casino klacht’.
In eerste instantie is het handig om de klacht bij het online casino zelf neer te leggen. Dit lijkt wat vreemd gezien de situatie zich juist voordoet bij dit casino. Toch is het vaak zo, wanneer je een heldere klacht uit, dat het casino hier serieuzer naar kijkt. Hieronder tips met betrekking tot het indienen van een klacht bij een online casino:
Ga ervan uit dat het wel even kan duren voordat je klacht inhoudelijk behandeld wordt door het casino. Wacht daarom in ieder geval 5 tot 7 dagen, voordat je weer contact zoekt. Het is verstandig om zo redelijk mogelijk te blijven in je communicatie!
Overigens goed om te weten: betreft jouw klacht een softwareprobleem bij een van de gokspellen? Het online casino is in deze gevallen verantwoordelijk voor het oplossen hiervan. Je hoeft je dus niet tot de software aanbieder te wenden.
Geeft het online casino geen passende oplossing voor de klacht die je geuit hebt? Ben je van mening dat het voorval ernstig en onredelijk is? Dien dan een klacht in bij de kansspelautoriteit, die een licentie/vergunning heeft verleend aan het betreffende casino. Een aantal voorbeelden van autoriteiten:
Indien jouw klacht ernstig genoeg is, kun je erop rekenen dat de betreffende autoriteit actie onderneemt. Dit kan echter wel een langdurige procedure zijn.
Klachten die openbaar worden gemaakt zijn erg vervelend voor de betreffende online casino’s. Slechte ratings en openbare klachten geven het casino de slechte naam: dit willen ze te allen tijde voorkomen. Er zijn online verschillende websites te vinden waarom het openbaar uiten van een klacht mogelijk is, en waarbij de betreffende partij als mediator zal optreden. Een voorbeeld hiervan is de Online Casino Klachtenprocedure van AskGamblers.
Het liefst wil je natuurlijk situaties ontwijken, waarin het uiten van een klacht nodig is. Wees daarom altijd op je hoede als je online gaat gokken. Houd er rekening mee dat niet alle online casino’s eerlijk en transparant handelen. Zorg dat je, voordat je gaat gokken, informatie over online casino’s verwerft. Hoe staat het online casino bekend? Krijgt het casino een goed cijfer met betrekking tot klantenservice? Daarnaast is het zaak altijd de voorwaarden van een casino in acht te nemen. Lees de Terms & Conditions even door voordat je geld stort bijvoorbeeld. En zeker bij het storten van grote bedragen of het accepteren van bonusgelden: lees de T&C en de bonusvoorwaarden van tevoren door!
Bij Top-Casino vinden het belangrijk om je zo volledig mogelijk te informeren over alle aspecten van online gokken. We informeren je over de leukste gokkasten, gratis spins; maar bespreken ook zeker serieuzere onderwerpen (online casino klachten bijvoorbeeld). Op de hoogte blijven van Top-Casino informatie? Bekijk dan regelmatig onze Nieuws en Blog pagina! En hoewel wij altijd in staan voor het geven van goede informatie; treden wij zelf niet op als ‘mediator’ met betrekking tot casino klachten. Dit betekent dat wij je altijd adviseren de klacht op te lossen zoals we in dit artikel hebben aangegeven! Uiteraard kun je ons mailen voor vragen, maar wij staan niet in voor het leveren van de oplossing. Zie ook onze Disclaimer voor meer informatie!