Wat is jouw leeftijd?
Wij zijn wettelijk verplicht dit te vragen. Je antwoordt anoniem.
Bedankt voor jouw eerlijkheid!
Door antwoord te geven, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Lees er meer over in onze privacyverklaring.
Hartelijk welkom!
Wat is jouw leeftijd?
Wij zijn wettelijk verplicht dit te vragen. Je antwoordt anoniem.
Bedankt voor jouw eerlijkheid!
Door antwoord te geven, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Lees er meer over in onze privacyverklaring.
Tijdens het online gokken kan het voorkomen dat er problemen met een online casino optreden. Deze problemen kunnen zelfs leiden tot de nood om een klacht in te dienen over het casino. Waar kan je met jouw klachten terecht? En wat is de juiste manier van handelen?
Problemen met casino's zijn voor online gokkers vaak erg frustrerend. Het casino heeft vaak toch een soort van machtspositie (beschikking over bankroll van de speler)… Krijg je te maken met een situatie bij een online casino, waar je als speler absoluut niet tevreden over bent? Dan is het prettig om te weten wat de mogelijkheden zijn. Bij Top-Casino informeren we je in dit artikel daarom over een aantal opties bij klachten over een online casino. Waar moet je op letten? Bij wie kan je terecht? En: hoe voorkom je probleemsituaties (zoveel mogelijk)?
Wil jij jouw klacht delen met de lezers van top-casino.nl? Onderaan de reviews van elk online casino kun jij jouw opmerking of klacht plaatsen. Bekijk hier de casino reviews.
Inhoud:
Je bent online aan het gokken, en je wordt geconfronteerd met bepaalde dingen waar je niet tevreden over bent. Problemen met online casino’s komen voor op verschillende gebieden. Hieronder een aantal voorbeelden:
De bovenstaande lijst is niet uitputtend: klachten over een online casino kunnen voorkomen in allerlei soorten en maten!
De Kansspelautoriteit kan uw probleem niet oplossen en zij kunnen niet persoonlijk bemiddelen.
Je wilt een klacht melden over de handelswijze van een online casino. Hierbij is het belangrijk om te weten waar je precies moet beginnen. Hieronder geven we je wat tips met betrekking tot het uiten van je ‘online casino klacht’.
In eerste instantie is het handig om de klacht bij het online casino zelf neer te leggen. Dit lijkt wat vreemd gezien de situatie zich juist voordoet bij dit casino. Toch is het vaak zo, wanneer je een heldere klacht uit, dat het casino hier serieuzer naar kijkt. Hieronder tips met betrekking tot het indienen van een klacht bij een online casino:
Ga ervan uit dat het wel even kan duren voordat je klacht inhoudelijk behandeld wordt door het casino. Wacht daarom in ieder geval 5 tot 7 dagen, voordat je weer contact zoekt. Het is verstandig om zo redelijk mogelijk te blijven in je communicatie! Het is begrijpelijk dat je gefrustreerd kunt zijn, maar voor een oplossing van het probleem is het toch verstandig om te proberen jouw emoties niet de overhand te laten nemen.
Overigens goed om te weten: betreft jouw klacht een softwareprobleem bij een van de gokspellen? Het online casino is in deze gevallen verantwoordelijk voor het oplossen hiervan. Je hoeft je dus niet tot de software aanbieder te wenden.
Geeft het online casino geen passende oplossing voor de klacht die je geuit hebt? Ben je van mening dat het voorval ernstig en onredelijk is? Meld dan de klacht bij de kansspelautoriteit, die een licentie/vergunning heeft verleend aan het betreffende casino. Een aantal voorbeelden van autoriteiten:
Helaas doet in Nederland de KSA niets met casino klachten zelf. Zij registreren de meldingen en baseren daar hun onderzoek naar aanbieders op. Met het melden van een klacht, help je dus wel om het probleem aan te pakken! Voor persoonlijke hulp zul je echter wel ergens anders moeten zijn.
Het juridisch loket heeft juridisch adviseurs en klachtenfunctionarissen die jou persoonlijk kunnen bijstaan. Het Juridisch Loket
Is er volgens jou daadwerkelijk sprake van oplichting? Dan kan je je het beste richten op de Fraudehelpdesk van de politie .De Fraudehelpdesk
Klachten die openbaar worden gemaakt zijn erg vervelend voor de betreffende online casino’s. Slechte ratings en openbare klachten geven het casino de slechte naam: dit willen ze te allen tijde voorkomen. Er zijn online verschillende websites te vinden waarom het openbaar uiten van een klacht mogelijk is, en waarbij de betreffende partij als mediator zal optreden. Voorbeelden zijn:
Probeer bij deze publieke reviews wel om goed onderbouwde kritiek te geven. Een opmerking als: 'Slecht casino, speel hier niet!' geeft weinig informatie aan de lezer van jouw review.
Het liefst wil je natuurlijk situaties vermijden of ontwijken, zodat het uiten van een klacht helemaal niet nodig is. Wees daarom altijd op je hoede als je online gaat gokken. Houd er rekening mee dat niet alle online casino’s eerlijk en transparant handelen. Zorg dat je, voordat je gaat gokken, informatie over online casino’s verwerft. Hoe staat het online casino bekend? Krijgt het casino een goed cijfer met betrekking tot klantenservice? Daarnaast is het zaak altijd de voorwaarden van een casino in acht te nemen. Lees de Terms & Conditions even door voordat je geld stort bijvoorbeeld. En zeker bij het storten van grote bedragen of het accepteren van bonusgelden: lees de T&C en de bonusvoorwaarden van tevoren door!
Bij Top-Casino vinden het belangrijk om je zo volledig mogelijk te informeren over alle aspecten van online gokken. We informeren je over de leukste gokkasten, gratis spins; maar bespreken ook zeker serieuzere onderwerpen (online casino klachten bijvoorbeeld). Op de hoogte blijven van Top-Casino informatie? Bekijk dan regelmatig onze Nieuws en Blog pagina! En hoewel wij altijd in staan voor het geven van goede informatie; treden wij zelf niet op als ‘mediator’ met betrekking tot casino klachten. Dit betekent dat wij je altijd adviseren de klacht op te lossen zoals we in dit artikel hebben aangegeven! Uiteraard kan je ons mailen voor vragen, maar wij staan niet in voor het leveren van de oplossing. Zie ook onze Disclaimer voor meer informatie!
Uitbetalingen kunnen soms lang duren, zeker als het om grote bedragen gaat. 5-7 werkdagen is niet uitzonderlijk. Neem altijd eerst contact op met het casino om te vragen waarom het geld nog niet is uitbetaald. Kom je er niet uit met het casino, dan kan je hulp van buitenaf inroepen.
Nee, voor het oplossen van klachten zul je je moeten richten tot de supportafdeling van het desbetreffende online casino of de Kansspelautoriteit.